Wednesday 21 September 2011


Jagalah hati suami wahai isteri.. InsyaAllah keberkatan & kebahagiaan akan datang bertandang.. Peka terhadap kesukaan suami amatlah penting dalam melayari bahtera hidup berkeluarga bersama. Karimah binti Hamam RA telah meriwayatkan bahawa seorang wanita pernah bertanya kpd Aisyah RA tentang inai (pemerah kuku). Aisyah menjawab: "Tidaklah mengapa, akan tetapi saya tidak meyukainya kerana kekasihku (Rasulullah SAW) sebelum ini membenci baunya" (HR Abu Daud & Nasa'i)

                                     ----------------------------------------------------
Meminta maaf di dalam rumah tangga tidak semestinya hanya bagi pihak yang benar-benar salah, namun ia diperlukan bagi memutik kembali benih rasa sayang, tanpa mengira siapa yang benar-benar bersalah.
                                     -----------------------------------------------------
                                 -----------------------------------------------------------

Apabila lelaki masuk syurga, maka terlihatlah mereka akan bidadari2 syurga yg dikahwinkan dgn mereka.. Tersangat cantik dan terpegunlah lelaki ahli syurga.. Itu baru di depan mata mereka, belum lagi bidadari2 lain yang berada di sepanjang jalanan sewaktu mereka menuju ke istana syurga untuk menemui ketua bidadari yang menjadi milik mereka selamanya (yakni isterinya)..

                              ---------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment